Дядо Коледа, Дядо Мраз и …

Дядо Коледа

Напоследък, като чуя „Дядо Коледа”  се сещам за 2 (две) неща: пари и Кока-Кола.

Веднага след това, с мигащи букви и веселяшки-лигав глас зад кадър, се появява рекламата „Дядо Коледа пазарува от Трън-Мрън-Дрън прайсес, от Била, Метро – де що верига и бакалия намери. Бая зор.

Е, това какво е? Декември е!

Не издържам вече. Оня ден синът ми много радостно съобщи, че писал на Дядото да му донесе Батъл-Тратъл-Страйкър-Майкър, плюс Бакуган-Макуган и Бен Тен-Ментен, някакъв брой герои–мерои и още една игра за инсталиране (последното не го разбрах), по принцип ако ги нямало в работилницата, щял да ги вземе от нам къде си.

Изтормозих се. Виждам се как попадам право в лапите на адска и нелоялна конкуренция. (Пропадна ми идеята за арт-играчката или книжката или нещо, което не се характеризира с безумна грозота и опцията за трансформация. Няма да запея „Къде са ми детските книжки?”, защото все пак се броя от модерните майки и отчитам модернизацията на поколенията.)  Плюс това – жестоко се нервирам. Като пресметнах колко работни човекодни се влагат в Една битка на „Героите 108“ или пък в пластмасата на „Баз“ (или Бъз, все тая), почвам да пускам пяна и да се питам – защо един кокаколаризиран Дядо (бил той и симпатичен) ще ми обира парите, овациите и детската радост. Остави това, той иска да носи още и още подаръци, да разсипва чували и да се смее почти иронично. И НЕ идва да си прибере зарязаните армагани обратно.

Не съм съгласна. Решена съм и ще извърша НеПроСтиМоТо! Ще му посегна.

След кратки консултации с Интернет се опрях о Филип Котлър и прочее пазарни магове.

Измислила съм го гениално!  Днес, например,  група приятели се заговориха кога и как са разбрали за ефимерността на Дядо Коледа. Горе-долу на възрастта на сина.  Време е значи, да оставим Добрия Старец. Тъй като децата растат, а идват много бебета, той няма да смогва и ще остави грижата за порасналите деца на Мама и Татко. Перфектно – подаръците няма да минават през пет-шест звена.

Само дето:

Дядо Коледа така и така трябва да идва, щото и ние си имаме бебе. Вече поотраснало, но още говори нечленоразделно и не ходи на училище. Как за едното ще може, за другото не?  (Ще съм вечно признателна на всеки, който предложи изход).

И! Ето го доказателството за личната ми гениалност: Подмяна на образа! У нас вече идва Дядо Мраз!

Само че:

Как така Дядо Коледа ходи при съседите, а у нас не?

То не ми остана гениалност вече.

Вашият коментар

