Бучка захар за утешение. Или Лаваш

Много ми е хубаво, когато ми се случи нещо хубаво. Сладки моменти – възпитават чувствата. Неотдавна  получих писмо от една скъпа приятелка, която ми разказваше, как през уикенда ходила до пазара за хубави ябълки, но на връщане към къщи, минала покрай една пекарна.  Замирисало и на пресен хляб.  Представих си я – буйно пролетно слънце, истанбулски стръмни сокаци, а тя с къдрави коси. Взела си едно-друго  и кутия лаваш.  Момент само от писмото и, а си остана на картинка някъде в лявата част на мозъчния ствол.

Няколко дена по-късно, телефона звъни. Вдигам, а брат ми, със свойствен маниер започва от средата на мисълта си:

–          Карам Пловдив-София, умислил съм се нещо, натискам педала, и уж дебна за някакво ресторантче, дето продават много хубав турски хляб. И се усетих, че го подминавам, ама нямаше как да спра. Ти, нали, все ровиш за разни рецепти, дай ми –  да си направя от тоя хляб.

Така си общуваме ние с този млад човек.

–          Името на този хляб, поне, знаеш ли?

–          Ами, не. Ама много ми се яде нещо такова.

–          Отварям третото око, внимавай, ето ти една-две рецепти.

Кратка пауза, разцъкване на линковете:

–          Не ми пращай питки. Дай нещо друго.

–          Е, ти малко претенциозен си станал, а?

И в този миг мернах, като скрита в книга картичка, моята приятелка с торбите в ръце, пред истанбулската пекарна.

–          Ето, това трябва да искаш: виж сега лаваш.

–          Ей, систър, става от тебе човек.

И затвори. После получих съобщение: много хубав тоя лаваш….

Верно.

  •   Около половин пакет брашно
  •  Мая (за това количество брашно) – ако е жива, предварително да се разтвори в топла вода с малко захар
  • 1 чл сол
  •  1 чч вода, хладка

Омесва се меко тесто, като след това се оставя да втаса – да стане двойно. Тестото си почива на топло или покрито.

Късат се малки топчета, разточват се колкото палачинка и се запичат в тиган с нкв незалепващо покритие  без мазнина.

Това е само един вариант, има с кисело мляко и сода, например (естествено би било при този вид  да няма мая…) Ще поразпитаме, ще погледаме, пък ще научим още.

Вашият коментар

